Ena izmed pozitivnih lastnosti kitajskega odpiranja svetu je liberalizacija kinematografije, ki se sicer še vedno ubada s sistemsko cenzuro, toda cenzorji danes veliko bolj prizanesljivo obravnavajo dela kitajskih avtorjev in skozi cenzorsko sito spuščajo filme, ki bi deset let nazaj težko neokrnjeni prestali cenzorsko preverjanje, ali bi jih celo prepovedali. Nekateri filmi so denimo uspeli pridobiti dovoljenje za prikazovanje na tujih festivalih, a se je potem zataknilo pri dovoljenju za predvajanje v domačih kinematografih. Eden takšnih primerov je Mirno življenje (Still Life, 2006), ki je v Benetkah prejel zlatega leva, medtem ko v domovini zaradi cenzure ni nikoli prišel na velika platna. Prav na tem primeru je najbolj očitna sprememba, saj Mirno življenje podpisuje prav avtor naslovne stvaritve, ki je, mimogrede, iz perspektive partijskih cenzorjev vsebinsko in vizualno veliko bolj sporna od Mirnega življenja. Tudi Dotik greha je šel skozi podoben proces — najprej je odobreno sodelovanje na festivalu v Cannesu, kjer je film prejel nagrado za scenarij, potem pa je prišla odobritev predvajanja v kitajskih kinodvoranah v neokrnjeni režiserjevi različici, kar je za mnoge bilo veliko presenečenje. [več..]
8 / 10
Objavljeno: 31.03.2014
Filmi, kjer še igrajo
Wu Jiang | Baoqiang Wang | Jia-yi Zhang | Tao Zhao