Joanna Kulig, Tomasz Kot, Borys Szyc, Agata Kulesza, Cédric Kahn, Jeanne Balibar, Adam Woronowicz, Adam Ferency, Drazen Sivak, Slavko Sobin, Aloïse Sauvage, Adam Szyszkowski, Anna Zagórska, Tomasz Markiewicz, Izabela Andrzejak
Leto 1949. Poljska si še vedno celi rane 2. svetovne vojne, hkrati pa se nad njo zgrinja senca komunizma, zaradi katerega narod živi v večnem strahu pred oblastjo, ki s svojimi lovkami prodre tudi na področje umetnosti. Med ruševinami “novega” sveta se rodi močna ljubezen med glasbenikom in dirigentom Wiktorjem in mlado pevko Zulo. On je hladen, zadržan in profesionalen, ona pa energična, jezikava in polna ambicij. A zaradi političnih napetosti med vzhodnim in zahodnim blokom se ljubimca vse do sredine 60. let srečujeta in razhajata na različnih lokacijah; od depresivnih ruševin Poljske, mračnega Berlina, eksotičnega okolja Jugoslavije pa vse do glamuroznega Pariza, nakar se njuna zgodba odpelje na sam začetek in poskuša zgraditi nove temelje, ki bi jima omogočali stabilnejšo zvezo in mirno življenje.
[več..]
9 / 10
Objavljeno: 02.12.2018
rtvslo.si
Hladna vojna je razkošno posneta melodrama o tragični ljubezni, razpeti čez železno zaveso in čez brezno dveh desetletij – točno tak film, ki bi Poljski lahko prinesel še enega tujejezičnega oskarja. Eklektična raba različnih glasbenih žanrov v tem najbolj netipičnem "muzikalu" zadnjih let simbolizira nikoli popolnoma izbrisano trenje med Vzhodom in Zahodom.
[več..]
8 / 10
Objavljeno: 10.10.2018
Filmski kotiček
Hladna vojna je najnovejši celovečerec poljskega režiserja in scenarista Pawela Pawlikowskega. 61-letni Pawlikowski je v devetdesetih snemal dokumentarce za britanski BBC – Srbska epika (Serbian Epics, 1992), Pohajkovanje z Žirinovskim (Tripping with Zhirinovsky,1995) – prestop v segment igranega filma pa je prišel v novem mileniju, ko je posnel dva zanimiva filma: Zadnje zatočišče (Last Resort, 2000) in Moje poletje ljubezni (My Summer of Love, 2004). Filma sta odmevala predvsem na Otoku, dokončni preboj v prvo ligo mu je prinesla odlična zgodovinska drama Ida (2013), ki je leto kasneje postala najodmevnejša tujejezična produkcija in prvi poljski dobitnik oskarja.
[več..]
8 / 10
Objavljeno: 06.10.2018
Mladina
Wiktor (Tomasz Kot), sloki glasbenik, ki leta 1949, sredi hladne vojne, po poljskem podeželju išče pevce in pevke za svoj »ljudski« zbor, naleti na Zulo (Joanna Kulig), prevarantko z zlatim glasom in mračno, grozljivo preteklostjo – zaklala je očeta, ker jo je zamešal z mamo, pa je, kot pravi, »uporabila nož, da bi mu pokazala razliko«. S svojo kombinacijo neodvisne #MeToo erotičnosti, fuck-you odločnosti, samozavestne fatalnosti in sirenskega glasu je tako magnetna, da se Wiktor nanjo prilepi, tako da postaneta vročični, kompulzivni par, toda ko Wiktor iz Vzhodnega Berlina zbeži na Zahod, ne gre z njim. Ni prepričana, da bi vzdržala skupaj. Vsak njun stik, vsak njun seks kaže, da drug brez drugega ne moreta, obenem pa je tudi jasno, da bi se jima skupaj – v skupnem gospodinjstvu, v malem socialističnem stanovanju – zmešalo. Požrla bi se, morda pobila.
[več..]
7 / 10
Objavljeno: 05.10.2018
Filmstart.si
Hladna vojna poljskega režiserja Pawla Pawlikovskega sodi med letošnje paradne konje uglednih filmskih festivalov. Prvi film 61-letnega ustvarjalca po Idi (2013), ki mu je prinesla oskarja za najboljši tujejezični film, je debitiral v prestižnem Cannesu, sedaj pa nadaljuje pot po Evropi. Tudi tokrat je bil režiserjev film dobro sprejet, saj je v Franciji prejel nagrado za najboljšo režijo, prav mogoča pa bo še druga nominacija za oskarja.
[več..]